Vaillantov logotip – uspjeh pod zaštitom zeca
Uskršnji zec
Remscheid, Uskrs 1899. godine. Dok mu se djeca igraju, Johann Vaillant lista mjesečni časopis „Stari i novi svijet“ (“Alte und Neue Welt”) te zapaža zanimljivu sliku uskršnjeg zeca koji izlazi iz jajeta. Johann Vaillant bio je jednostavno fasciniran neobičnom slikom uskršnjeg jajeta iz kojeg izlazi zec dok se patuljci crvenih obraza u društvu slatkih malih životinjica zajedno dive tom čudu. Otkupom autorskih prava na sliku, Johann Vaillant je ujedno označio i početak uspješne priče robne marke Vaillant.
Prepoznatljiv profil robne marke
Od prvoga dana „zec u jajetu“ dao je tvrtki Vaillant i istoimenoj robnoj marki vrlo prepoznatljiv profil. Od 1899. godine zaštini znak prisutan je na svim proizvodima, katalozima i brošurama. Ovakvo sustavno korištenje Vaillantovog zaštitnog znaka bilo je smišljeno i namjerno. Vaillant je od samog početka težio nepogrešivom profiliranju robne marke. Što je počelo kao jedna od tisuću njemačkih obrtničkih radionica ubrzo je preraslo u poduzeće poznato širom Njemačke pa čak i izvan nje. Sve od tada ljudi s markom Vaillant povezuju simpatiju, inovativne proizvode najviše kvalitete te kompetentne usluge za korisnike.
Dizajn u službi uspjeha
1920-ih godina zahtjevi za dizajnom rastu. U vrijeme globalne ekonomske krize, Vaillantova uprava donosi značajnu odluku: 1929. Otto Lorber postaje prvi direktor odjela za oglašavanje. Nakon toga slijede ujednačene, profesionalne reklamne kampanje, a time i nadogradnja samog logotipa, koji se tada počinje vidjeti u oglasima.
Dizajn Vaillantovih proizvoda prilagođen je arhitektonskom konceptu tog vremena. I zaštitni znak, Vaillantov zec, također dobiva svoj prvi redizajn. Gospodin Lorber osigurava čiste linije i konture koje čine zeca stiliziranijim. Jaje daje logotipu okvir jasno razgraničenog oblika. Od sada pa nadalje, logotip sadrži i riječ „Vaillant” koja postaje tzv. logotip riječi i slike što ima učinak jačanja identifikacije robne marke. Time su postavljene osnove od kojih se svi sljedeći redizajni ne razlikuju značajno. Daljnje stilizacije slijede i nekoliko brkova manje, ali osnova „zeca u jajetu" kao središnjoj komponenti se ne mijenja.
Logotipovi sa životinjama često ožive kao likovi u crtićima. Jer razigran pristup robnoj marki može podići osjećaj simpatije prema njoj. Vaillant prvi puta 1935. godine pokušava takav pristup: U reklamnoj knjižici "Kraljevska priča o zecu" zec napušta svoje jaje, prolazi kao lik iz crtića kroz povijest svijeta i povijest logotipa te čak uvjeri jednog kralja u prednosti tople kupke.
1970-ih se godina pojavio novi lik crtanog zeca, koji okuplja veliki broj obožavatelja oko sebe. Od tada se samo neznatno promijenio, Vaillantov zec je jedan od najpopularnijih životinja povezanih s logotipom na tržištu robnih marki.
Snaga, kompetencija i prepoznatljivost
1953. godine Vaillantov logotip privremeno je izmijenjen: dodana mu je riječ „Geyser”. Naime, od 1905. godine Vaillant je dominirao na tržištu zidnih protočnih grijača tople vode koji su se plasirali pod zaštićenim terminom „Geyser”. Na taj način pokušalo se značenje riječi „Geyser” (gejzir) uže povezati s već dobro poznatom robnom markom Vaillant. Nekoliko godina kasnije, usred njemačkog privrednog čuda jaje u sklopu logotipa dobilo je zaštitni okvir kao izraz moći, snage i kompetencije. Kasnije po prvi puta logotip pokazuje novu dodatnu dimenziju dizajna: nova zelena korporativna boja čini logotip jedinstvenim. Dodavanje specifične zelene boje znak je privrženosti regiji u gradu Remscheidu jer tradicionalne kuće te regije krase upravo takve zelene šarapoljke (grilje).??Vaillantov logotip sa zecom, koji je u međuvremenu doživio nekoliko kura pomlađivanja, jedan je od najpoznatijih logotipova. Štoviše, gotovo 72 % Nijemaca poznaje Vaillant, u Austriji 74 % u Nizozemskoj 73 % dok u Hrvatskoj postiže zavidnu poznatost od 88 %.
Za tvrtku Vaillant, registracija zaštitnog znaka Uskršnjeg zeca 1899. godine doista je ispala poput Kolumbovog jajeta.